Τετάρτη 24 Απριλίου 2024

6οι Παγκρήτιοι Μαθητικοί Αγώνες Ρητορικής Τέχνης ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ!


Μέλη των Ομίλων «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΜΕΣΩ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ» και «ΑΓΓΛΙΚΩΝ: ΠΡΟΑΓΩ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΩΝ - Promoting citizenship through debates» το τριήμερο 19-21 Απριλίου 2024 πήραν μέρος στους 6ους Παγκρήτιους Μαθητικούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης, για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, οι οποίοι πραγματοποιήθηκαν στο 1ο Λύκειο Ρεθύμνου και στα διδακτήρια του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ρέθυμνο. Οι Αγώνες διοργανώθηκαν από τον Σύνδεσμο Φιλολόγων Ρεθύμνου, το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, την Ελληνική Ένωση για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση και την Περιφέρεια Κρήτης, με την υποστήριξη της Ι.Μ. Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου και του Δήμου Ρεθύμνης. Στους αγώνες συμμετείχαν είκοσι οχτώ (28) σχολεία από τους τέσσερις Νομούς της Κρήτης με εξήντα επτά (67) φιλολόγους και εκατόν εβδομήντα πέντε (175) μαθητές. 

Το σχολείο μας πήρε μέρος και στα τρία ρητορικά αγωνίσματα με τον μέγιστο επιτρεπτό αριθμό συμμετοχών και τους εξής μαθητές και μαθήτριες:

ΑΥΘΟΡΜΗΤΟΣ ΛΟΓΟΣ (σύντομος, αυτοσχέδιος λόγος, πάνω σε ένα θέμα άγνωστο στον διαγωνιζόμενο με στόχο την τέρψη του ακροατηρίου)

Βεργάκης Νίκος

Ελληνιτάκη Αικατερίνη

Σταυρουλάκη Αικατερίνη

ΠΡΟΤΡΕΠΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ (προσχεδιασμένη ομιλία με την οποία ο ομιλητής επιδιώκει με ορθά δομημένο λόγο και επιχειρηματολογία όχι απλώς να ενημερώσει, αλλά και να πείσει το κοινό για τη θέση που υποστηρίζει)

Βενέτη Νατάσα

Πιτσιγαυδάκη Παναγιώτα

Στραβοπόδη Μαριτίνα

ΔΙΤΤΟΙ ΛΟΓΟΙ ή debate (ομαδικό αγώνισμα στο οποίο δύο τριμελείς ομάδες μαθητών διαφορετικών σχολείων αντιπαρατίθενται δημόσια υπέρ ή κατά μιας δεδομένης θέσης, μέσα σε ένα καθορισμένο πλαίσιο κανόνων)

Μανατάκη Αθηνά

Περβολαράκη Μαριάνα

Σκεμπέ Έφη


Όλα τα παιδιά εκπροσώπησαν το σχολείο μας με τον καλύτερο τρόπο, με σεβασμό στους κανόνες των αγωνισμάτων και ευγενή άμιλλα απέναντι στους συναγωνιστές τους, κερδίζοντας τις εντυπώσεις και φέρνοντας διακρίσεις σε όλα τα αγωνίσματα. Πιο συγκεκριμένα 

η ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗ κατέλαβε την 1η ΘΕΣΗ στον Αυθόρμητο Λόγο

η ομάδα των ΑΘΗΝΑ ΜΑΝΑΤΑΚΗ, ΠΕΡΒΟΛΑΡΑΚΗ ΜΑΡΙΑΝΑ και ΈΦΗ ΣΚΕΜΠΕ κατέλαβε την 1η ΘΕΣΗ στους Διττούς Λόγους.

Η ΑΘΗΝΑ ΜΑΝΑΤΑΚΗ τιμήθηκε ως η καλύτερη ομιλήτρια των Διττών Λόγων.

Η ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΙΤΣΙΓΑΥΔΑΚΗ και η ΜΑΡΙΤΙΝΑ ΣΤΡΑΒΟΠΟΔΗ προκρίθηκαν στους τελικούς και κατέλαβαν την 4η και την 5η ΘΕΣΗ στον Προτρεπτικό Λόγο.

Οι μαθητές/τριες κρίθηκαν στους τελικούς από πενταμελή κριτική επιτροπή που πλαισιωνόταν από καθηγητές πανεπιστημίου, συμβούλους εκπαίδευσης και έμπειρους εκπαιδευτικούς, ενώ στην επιστημονική επιτροπή των Ρητορικών Αγώνων συμμετείχαν οι:

Αποστολάκης Κώστας, Καθηγητής Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης 

Σεραφείμ Ανδρέας, Επίκουρος Καθηγητής του Κοπερνίκειου Πανεπιστημίου, Τόρουν Πολωνίας 

Βασαρμίδου Δέσποινα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Λασιθίου 

Καλοκύρη Βασιλεία, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Ηρακλείου 

Παΐζη Ελισσάβετ, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Χανίων 

Παρασκευαΐδη Άννα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Ρεθύμνου 

Ραμουτσάκη Ιωάννα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Ηρακλείου 

Σφακιανάκη Άννα, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Ηρακλείου 

Λουτριανάκη Βάλια, φιλόλογος (Αρσάκειο Ψυχικού), Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για την Προώθηση της Ρητορικής στην Εκπαίδευση, διδάσκουσα ΠΜΣ “Ρητορική: θεωρία και πράξη” (ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ)

Οι μικροί ρήτορες δεν καλλιεργούν μόνο τις δεξιότητες δημόσιας ομιλίας και επικοινωνίας και την ικανότητα έκφρασης, αλλά και μαθαίνουν να αρθρώνουν τεκμηριωμένο λόγο, να διακρίνουν το λογικό επιχείρημα από το σόφισμα, να ακούν προσεκτικά τους συνομιλητές τους και να χαρακτηρίζονται από ανοχή στην αντίθετη άποψη. Η κριτική και δημιουργική σκέψη, η ενεργητική ακρόαση, η ανάπτυξη της φαντασίας, η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός σε σημαντικά ζητήματα, η καλλιέργεια της γλώσσας, η πολιτισμένη επικοινωνία είναι τα πολύ σημαντικά οφέλη που αποκομίζουν τα παιδιά από το όμορφο ταξίδι της ρητορικής. Παράλληλα στη γιορτή αυτή της ρητορικής και του λόγου έρχονται σε επαφή παιδιά από όλη την Κρήτη, αναπτύσσουν κοινωνικές σχέσεις και ψυχαγωγούνται. Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές των Αγώνων για αυτό το «δώρο πνευματικής ευεξίας και κοινωνικής συνύπαρξης», όπως το αποκαλούν.