Πολιτιστικά Προγράμματα

TIM (Theatre in Mathematics)- Το Θέατρο στα Μαθηματικά.


Από την πρώτη εφαρμογή της άσκησης «IMPROSTOP» της προσέγγισης MATHEMART. Τα παιδιά και ο εκπαιδευτικός αναπαριστούν παγωμένες εικόνες.

Σήμερα οι μαθηματικές ικανότητες και οι αριθμητικές δεξιότητες θεωρούνται ότι έχουν κρίσιμο ρόλο για την αυτοπραγμάτωση τόσο σε κοινωνικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο και αποτελούν προτεραιότητα για την εκπαιδευτική συνεργασία σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης (EACEA/Eurydice,

2011. Mathematics in Education in Europe: Common Challenges and National Policies. Bruxelles: EACEA P9 Eurydice). Το συνηθισμένο μάθημα των Μαθηματικών χαρακτηρίζεται συχνά από τη χρήση του σχολικού βιβλίου και από τους δασκάλους που κυριαρχούν στη συζήτηση κάνοντας ερωτήσεις και αξιολογώντας τους μαθητές. Αυτό το πρότυπο καθορίζει μια παθητική στάση και φοβίζει τους μαθητές.

Από την πρώτη εφαρμογή της άσκησης «IMPROSTOP» της προσέγγισης MATHEMART. Τα
παιδιά αναπαριστούν παγωμένες εικόνες.


Από την εφαρμογή της άσκησης «ΕΞΙΣΏΣΕΙΣ» της προσέγγισης MATHEMART. Τα παιδιά με τις μαντίλες αναπαριστούν το x, τα παιδιά μόνο με χαρτί είναι οι αριθμοί, τα παιδιά που κοιτούν μπροστά είναι θετικοί τα παιδιά που έχουν πλάτη είναι αρνητικά και το παιδί με το ψιλό καπέλο και το μαύρο σακάκι αναπαριστά το ίσον.

Ωστόσο, η παιδαγωγική έρευνα δείχνει ότι ένα συνεργατικό εκπαιδευτικό περιβάλλον και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών προάγουν τη μάθηση στην τάξη. Αυτό συμβαίνει ιδιαίτερα όταν οι δραστηριότητες εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές και προάγουν την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, επιτρέποντας έτσι την αύξηση της αντίληψης της αυτοαποτελεσματικότητας τόσο σε σχέση με την προσωπική σφαίρα όσο και με τις ικανότητες των μαθητών (όπως μπορούμε να παρατηρήσουμε στο SHE – School for Health in Europe Network).

Από την εφαρμογή της άσκησης «ΕΞΙΣΏΣΕΙΣ» της προσέγγισης MATHEMART. Αναπαράσταση εξίσωσης.



Από την εφαρμογή της άσκησης «Από την εξίσωση στο καρτεσιανό επίπεδο» της προσέγγισης
MATHEMART. Ο εκπαιδευτικός εξηγεί σε μία ομάδα παιδιών τον τρόπο τοποθέτησης σημείου στο καρτεσιανό επίπεδο, το οποίο είναι το πάτωμα της τάξης που είναι επενδυμένο με άσπρα και μαύρα πλακάκια (για τους άξονες χρησιμοποιείται χαρτοταινία.

Ο σκοπός του «TIM – Theatre in Mathematics» είναι να παρέχει μια νέα μεθοδολογία για τη διδασκαλία των μαθηματικών χρησιμοποιώντας το θεατρικό εργαστήρι και το δράμα στην τάξη, για να ξεπεραστούν τα κύρια εμπόδια στη διδασκαλία και την εκμάθηση των Μαθηματικών στην Ευρώπη. Το TIM – Theater in Mathematics είναι μια στρατηγική σύμπραξη για την εκπαίδευση στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+, το οποίο δημιούργησε μια νέα μεθοδολογία – τη Μεθοδολογία TIM – για τη διδασκαλία μαθηματικών χρησιμοποιώντας το θεατρικό εργαστήρι και το δράμα, παρέχοντας έτσι εργαλεία για να ξεπεραστούν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση στη διδασκαλία και εκμάθηση των Μαθηματικών.

Το έργο υλοποιείται από το Κέντρο Κοινωνικού και Κοινοτικού Θεάτρου – Social Community Threatre Center – Corep του Πανεπιστημίου του Τορίνο, το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Δυτικής Νορβηγίας HVL, το Κέντρο Προώθησης και Τεκμηρίωσης της Υγείας στην Περιφέρεια του Πιεμόντε της Ιταλίας – DoRS, το Πολυτεχνείο Κρήτης TUC, τη Θεατρική Εταιρεία ASTA από την Πορτογαλία, το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση από την Ελλάδα και το Consiglio Nazionale delle Ricerche από την Ιταλία.


Από την εφαρμογή της άσκησης «Από την εξίσωση στο καρτεσιανό επίπεδο» της προσέγγισης
MATHEMART. Τα παιδιά επιλύουν την συνάρτησή τους και τοποθετούν τα σώματα τους ως δύο σημεία στο καρτεσιανό επίπεδο.


Στο σχολείο μας, το 1 ο Πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων, υλοποιείται η πιλοτική εφαρμογή της Μεθοδολογίας TIM για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα, στο πλαίσιο Πολιτιστικού Προγράμματος, με παιδιά από ένα τμήμα της Α Γυμνασίου. Η Μεθοδολογία TIM περιλαμβάνει 10 δίωρες συναντήσεις, η καθεμία από τις οποίες έχει σχεδιαστεί και προτείνεται από τους συνεργάτες του έργου. Η κάθε συνάντηση αποτελείται από ένα σχέδιο μαθήματος, πέντε από τα οποία ανήκουν στη μεθοδολογία Mathemart, τρία στη μεθοδολογία Process drama και δύο στη μεθοδολογία Role categories. Τα αποτελέσματα τις πιλοτικής εφαρμογής θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση και τον επανασχεδιασμό της Μεθοδολογίας TIM, ώστε την επόμενη σχολική χρονιά να εφαρμοστεί και σε άλλες 150 σχολικές τάξεις, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Με πληροφορίες από https://www.theatreinmath.eu/

TIM^2 is a project co-founded by Erasmus plus 
The project is carried out by COREP - Social and Community Theatre Centre of the University of Turin (IT), CNR-ITD (IT), Western Norway University of applied Science - HVL (NO), Technical University of Crete (GR), TeNET-Gr (GR), and ASTA theatre company (PT).

Tags στα παρακάτω: