Όμιλοι Δημιουργικότητας & Καινοτομίας 2023-2024

Οι όμιλοι παρουσιάζονται αλφαβητικά (από το επώνυμο του υπευθύνου εκπαιδευτικού). Πατήστε πάνω σε κάθε εικόνα για μεγέθυνση.


Αφού μελετήσετε τους ομίλους που παρουσιάζονται παρακάτω μπορείτε να δηλώσετε προτίμηση στον σύνδεσμο που ακολουθεί και θα είναι ενεργός από το βράδυ της 20/9/2023 μέχρι και τις 28/9/2023:

 

Φόρμα υποβολής ενδιαφέροντος για τους ομίλους- Σχολικό έτος 2023-24


Όμιλος Γαλλικών: A1 / A2 ou B1 / B2: Ton choix!

 

Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου ομίλου, θα επικεντρωθούμε στη βελτίωση των τεσσάρων δεξιοτήτων στη γαλλική γλώσσα, που περιλαμβάνουν την κατανόηση και την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. 

Θα δώσουμε έμφαση στην προετοιμασία των μαθητών για τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις που διενεργούνται κάθε Μάιο από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς και στην απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας (ΚΠγ) στη γαλλική γλώσσα στα επίπεδα Α1-Α2 ή Β1-Β2, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις ξένες γλώσσες.

 Τα προηγούμενα έτη πετύχαμε την πιστοποίηση στο πρώτο επίπεδο γλωσσομάθειας με 100% επιτυχία και ελπίζουμε  να σημειώσουμε και φέτος πρόοδο στο δεύτερο επίπεδο Β1-Β2, το οποίο αντιστοιχεί στο αντίστοιχο LOWER.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ρόη Απαλάκη




Όμιλος Ομαδικής Μουσικής Έκφρασης 'ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΕΙΡΑΓΜΑΤΑ'


Ο συγκεκριμένος όμιλος απευθύνεται στους μαθητές όλων των τάξεων και δεν έχει προϋπόθεση την ενασχόληση με κάποιο μουσικό όργανο ή τη γνώση θεωρητικών της μουσικής. Η μόνη προϋπόθεση είναι η αγάπη για το τραγούδι και τη μουσική και η καλή μας διάθεση.

Θα γίνεται στο χώρο του σχολείου κάθε Τρίτη 14:15- 15:40.

 

Σκοπός του ομίλου είναι να ενισχύσει τις έμφυτες μουσικές δεξιότητες των μαθητών μας μέσα από το τραγούδι, το μουσικό παιχνίδι και την επικοινωνία με την ομάδα. Πρόκειται για ένα εργαστήρι μουσικής όπου μαζί θα αναζητήσουμε τη φαντασία, το θάρρος, την ομαδική έκφραση και θα κάνουμε εξάσκηση πάνω σε έναν «μουσικό πειραματισμό».

 

Σε αυτόν τον όμιλο:

 

- Ακούμε μουσική και την αναπαράγουμε με τον δικό μας τρόπο. 

- Παίζουμε μουσικά παιχνίδια και εξασκούμαστε στον ομαδικό ήχο (τραγούδι, ήχους της φωνής) και στα κρουστά σώματος.
- Ενισχύουμε τα μουσικά μας αντανακλαστικά μέσα από τον αυτοσχεδιασμό.
- Δοκιμάζουμε να παίξουμε μουσικά όργανα εμπειρικά και με τους δικούς μας όρους.
- «Πειράζουμε» γνωστά τραγούδια που εμείς επιλέγουμε, διασκευάζοντάς τα με το δικό μας τρόπο, με στόχο να τα παρουσιάσουμε σε κοινό.
- Μαθαίνουμε να ηχογραφούμε και συνθέτουμε τα δικά μας κομμάτια με ψηφιακό πρόγραμμα μίξης ήχου.
- Κάνουμε ηχογραφήσεις ακόμα και από το περιβάλλον της πόλης μας και τις ενσωματώνουμε στα τραγούδια μας.
- Ετοιμάζουμε μία ζωντανή συναυλία.

 

Υπεύθυνη καθηγήτρια Λουκία Καρακώστα. Θα σας περιμένω με πολλή χαρά.



Παίζουμε τώρα;;

 

Το παιχνίδι είναι μια παγκόσμια διαχρονική δραστηριότητα. Συναντάται σε όλα τα θηλαστικά νεαρής ηλικίας και όχι μόνο,  όλα τα ζώα παίζουν και το παιχνίδι τους διέπεται από κανόνες και τελετουργικές διαδικασίες. Είναι μια πολύ καίρια ανάγκη του ανθρώπου μετά την τροφή και την φροντίδα, από τους πρώτους κιόλας μήνες της ζωής του. Παίζει καθοριστικό ρόλο στην πνευματική, ψυχοσυναισθηματική και σωματική ανάπτυξη του. Το παιχνίδι είναι το μέσο για την εύκολη και ευχάριστη βιωματική μάθηση. Είναι ο ιδανικός τρόπος για να διδάσκονται τα παιδιά. Διδάσκει κανόνες ζωής και ήθος. Προτρέπει τον ηττημένο στο να μην το βάζει κάτω. Συμμορφώνει τον ζαβολιάρη. Είναι ωστόσο και αυτοσκοπός και σαν τέτοιος προκαλεί συναισθήματα  εκτόνωσης, ευχαρίστησης και αυτοεκτίμησης. 

Με λίγα λόγια το παιχνίδι δίνει χαρά και μαθήματα. Η ανάγκη του ανθρώπου να παίζει δεν περιορίζεται στην παιδική ηλικία. Τον ακολουθεί σε όλη του τη ζωή. Τυχεροί όσοι δεν χάνουν αυτή την παιχνιδιάρικη διάθεση ποτέ. 

Οι μαθητές που θα επιλέξουν το συγκεκριμένο όμιλο φέτος θα μάθουν να παίζουν σωστά, να αναγνωρίζουν το τίμιο και καθαρό παιχνίδι, θα ερευνήσουν είδη παιχνιδιού και τρόπους που επηρεάζουν τον άνθρωπο σε κάθε ηλικία, θα εκτιμήσουν τον εαυτό τους νιώθοντας χαρά για την παιδικότητα και την ανεμελιά τους και κυρίως θα νιώσουν δημιουργικοί και χρήσιμοι επινοώντας και συμμετέχοντας στη κατασκευή παιχνιδιών.

Μαθήματα που θα βοηθήσουν την έρευνά τους είναι: η λογοτεχνία, η ιστορία, η γυμναστική, η μουσική, η πληροφορική, η τεχνολογία και τα εικαστικά.

Χριστίνα Κουκουράκη



ΟΜΙΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: Διαδικτυακός Διαδραστικός Χάρτης Πολιτισμού Χανίων

 

Βασική Περιγραφή Ομίλου:

Η λειτουργία του ομίλου πληροφορικής έχει ως σκοπό να εισάγει τους μαθητές στον κόσμο των Πολυμεσικών Διαδραστικών Εφαρμογών του Διαδικτύου (Internet) για τη δημιουργία ενός Διαδικτυακού Ψηφιακού Χάρτη Πολιτισμού των Χανίων (Project) που θα παρουσιάζει τα βασικότερα μνημεία-σταθμούς των μεγάλων πολιτισμών (Βυζαντινοί, Ενετοί, Οθωμανοί) που πέρασαν από την πόλη μας, μέσα από ένα Διαδικτυακό Ψηφιακό Μονοπάτι (Route) σε 2D και 3D. Με απλά λόγια η Πληροφορική και το Διαδίκτυο θα χρησιμοποιηθούν για να αναδείξουμε τον Πολιτισμό της πόλης μας.

Τι θα κάνουμε στον Όμιλο Πληροφορικής;

Θα οπλιστούμε κυρίως με όρεξη, με μία φωτογραφική camera και ένα tablet και θα επισκεφτούμε τα μνημεία των τριών αυτών πολιτισμών που υπάρχουν στα Χανιά με στόχο να τα ψηφιοποιήσουμε και να τα αποθηκεύσουμε σε ηλεκτρονική μορφή.

Τι θα κάνουμε με αυτά;

Αφού δημιουργήσουμε τα σχετικά ψηφιακά ιστορικά κείμενα και πάρουμε φωτογραφίες και τρισδιάστατα (3D – 360 μοιρών) πανοραμικά video των μνημείων αυτών, στο εργαστήριο πληροφορικής, θα τα τοποθετήσουμε σε ένα Διαδικτυακό Διαδραστικό Πολιτιστικό Χάρτη των Χανίων (Google Map). Επίσης θα δημιουργήσουμε μία Ιστοσελίδα που θα φιλοξενεί το Χάρτη της οποίας σύνδεσμος θα υπάρχει και στον Ιστότοπο του Σχολείου.

Σε τι θα χρησιμεύει αυτό ο νέος Διαδικτυακός Διαδραστικός Χάρτης;

Αφού τοποθετήσουμε τις πληροφορίες των μνημείων που συλλέξαμε πάνω στο Χάρτη και τον ολοκληρώσουμε, όλοι οι επισκέπτες της πόλης μας αλλά και οι μόνιμοι κάτοικοι (και κυρίως οι μαθητές) θα μπορούν να περπατήσουν σε Διαδικτυακά Μονοπάτια σε 2D και 3D (Google Street, Google Earth) για να γνωρίσουν την Ιστορία της πόλης μας.

Υπεύθυνος Καθηγητής: Κουνελάκης Μιχάλης




Όμιλος Αγγλικών. Προάγω την πολιτότητα μέσα από την αντιπαράθεση επιχειρημάτων - Promoting citizenship through debates

H σύγχρονη εποχή χρειάζεται πολίτες που συμμετέχουν ενεργά στην κοινωνική ζωή. Έτσι διασφαλίζει ότι οι αρχές της δημοκρατίας βρίσκουν έδαφος  στο άτομο και ταυτόχρονα προάγεται και η κοινωνική συνοχή σε ένα περιβάλλον πολυμορφίας. 

Χρειάζεται λοιπόν οι νέοι μας να εφοδιαστούν με τις γνώσεις, αλλά κυρίως τις δεξιότητες και τις αντιλήψεις που θα προωθήσουν την ισότητα, τον σεβασμό στο διαφορετικό, την εποικοδομητική κριτική κλπ.

Στη δημοκρατία υπάρχουν πάντα παραπάνω από μία απόψεις και λύσεις.

Η αντιπαράθεση επιχειρημάτων θα τους βοηθήσει να αντιληφθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα ενός αμφιλεγόμενου ζητήματος.

Είναι σύνθετη διαδικασία που εμπλουτίζει τις γνώσεις, τις παραστάσεις τους για τον κόσμο, τις επικοινωνιακές δεξιότητες των συμμετεχόντων, ενώ ταυτόχρονα τους εξοικειώνει με την πολυφωνία και καλλιεργεί την διαπραγματευτική τους ικανότητα. 

Με μέσο την αγγλική γλώσσα παράγουν λόγο, προφορικό και γραπτό, και μαθαίνουν να χειρίζονται λειτουργικά τη γραμματικοσυντακτική δομή της γλώσσας, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιο τους.

Συνεχίζουμε για δεύτερη χρονιά τον όμιλο με παλιούς και νέους μαθητές και μαθήτριες με στόχο να μάθουμε πως να φτιάξουμε τα δικά μας podcasts και να συμμετάσχουμε στους παγκρήτιους ρητορικούς αγώνες σε συνεργασία με τον όμιλο ‘Δημιουργικής Γραφής μέσω Τέχνης και Ρητορικής’.


Η καθηγήτρια  Νεκταρία Λιγκουνάκη


Όμιλος Εκφραστικής Γραφής με Πηγή Έμπνευσης τη Λογοτεχνία 

 

Στις είκοσι συναντήσεις του Ομίλου θα διαβάσουμε Λογοτεχνία (αποσπάσματα που μπορούμε να προτείνουμε εξίσου όλα τα μέλη της ομάδας και όχι μόνο η υπεύθυνη εκπαιδευτικός) και θα εκφραστούμε γράφοντας


- για να γνωρίσουμε ακόμη περισσότερο τον εαυτό μας

- για να κάνουμε δικό μας ό,τι μας ενδιαφέρει να μάθουμε 

- για να εκφράζουμε τις σκέψεις μας 

- για να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας

- για να προσεγγίζουμε ένα θέμα από διαφορετικές οπτικές 

- για να αντιμετωπίσουμε κάτι που μας στεναχωρεί ή μας τρομάζει και να μη βαραίνει τη μνήμη εργασίας μας 

- για να απολαμβάνουμε που γράφουμε, όπως εμείς θέλουμε, χωρίς να μας επιβάλλεται το σωστό και το λάθος, χωρίς κριτική

- για να ανακαλύπτουμε τον τρόπο της δικής μας έκφρασης σε κλίμα αποδοχής, χωρίς κριτική και να τον αποκαλύπτουμε, όπως και όσο εμείς επιθυμούμε

- για να μοιραζόμαστε, όσο επιθυμούμε, τις εμπειρίες και τις σκέψεις μας σε πλαίσιο συνεργασίας, σεβασμού και αποδοχής

 

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες των τριών τάξεων του Γυμνασίου. Θα γίνεται σε συνεχόμενο δίωρο, μία φορά την εβδομάδα, μετά τη λήξη των μαθημάτων. 


Yπεύθυνη εκπαιδευτικός Δήμητρα Λυμπέρη



Ερευνούμε το Άπειρο στα Μαθηματικά μέσα από Προβλήματα, Γρίφους, Παράδοξα και άλλα


Σκοπός του ομίλου είναι να ερευνήσουμε και να πειραματιστούμε με την μαθηματική έννοια του απείρου. Ο όμιλος  απευθύνεται στους μαθητές και τις μαθήτριες της δευτέρας και της τρίτης γυμνασίου  ώστε να υπάρχουν κάποιες προαπαιτούμενος γνώσεις και δεξιότητες, που αφορούν κυρίως μια σχετική  άνεση με την χρήση των μεταβλητών. Οι περισσότερες δραστηριότητες θα γίνονται με αφορμή έναν παράξενο γρίφο ή κάποια παράδοξη σχέση που προκύπτει από την χρήση του απείρου με μαθηματικό τρόπο. Θα δούμε για παράδειγμα την συμβαίνει με την σύγκριση 0,9999….  < ή = ή >  1 και με την πράξη 1 – 1 + 1 – 1 + 1 – 1 …..  = ?. Οπότε φιλοδοξούμε να διερευνήσουμε τι μπορούμε και τι δεν μπορούμε να κάνουμε με το άπειρο.  Επίσης, θα προσπαθήσουμε να ερευνήσουμε και την έννοια του μαθηματικού απείρου και σε άλλες επιστήμες κυρίως την φυσική, ωστόσο ελπίζουμε να μην περιοριστούμε σε αυτή. Τέλος. θα επιχειρηθούν και κατασκευές με απλά υλικά με σκοπό να μπορέσουμε, μέσα από  χειροπιαστά αντικείμενα που είναι προφανώς πεπερασμένα,  να πάρουμε  μια αίσθηση του απείρου. Οι κατασκευές μπορεί να είναι από πολύ εύκολες όπως οι  ταινίες Mobius μέχρι αρκετά απαιτητικές όπως η  πλακόστρωση του Escher ενός δίσκου του Poincare   (υπερβολική – μη ευκλείδεια γεωμετρία) αλλά και μια κατασκευή που να παρουσιάζει μια  όμορφη ψευδαίσθηση άπειρης αυτό-ομοιότητας σαν μορφοκλασματική δομή (FRACTAL).

 

Υπεύθυνος  καθηγητής: Παντελής Μακρυμανωλάκης



Όμιλος Γεωεπιστήμες: Από το εργαστήριο στην καθημερινή ζωή


Σκοπός του Ομίλου είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου να καλλιεργήσουν την επιστημονική αντίληψη, η οποία είναι μια δεξιότητα απαραίτητη για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Οι άξονες στους οποίους πρόκειται να βασιστεί η υλοποίηση του Ομίλου σχετίζονται με την κλιματική κρίση, τις φυσικές καταστροφές και τη χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων ως μέσων μελέτης και ενασχόλησης με γεωεπιστημονικά θέματα. Πιο συγκεκριμένα, ο Όμιλος είναι χωρισμένος σε 5 ενότητες ή εργαστήρια. Προτεινόμενες θεματικές οι οποίες θα υλοποιηθούν σε αυτές τις 5 ενότητες ή εργαστήρια μπορούν να είναι α)  οι ρομποτικοί αυτοματισμοί και η χρήση τους για τη δημιουργία καταγραφής φυσικών παραμέτρων, β) η δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών με γεωπιστημονικό ενδιαφέρον, γ) η δημιουργία αναλογικών παιχνιδιών με γεωεπιστημονικό περιεχόμενο, δ) η χρήση των δορυφόρων στη μελέτη γεωεπιστημονικών θεμάτων, ε) ο σχεδιασμός εικονικών εκδρομών και η επιλογή εκπαιδευτικών επισκέψεων σε γεωπάρκα, στ) το θέατρο στις γεωεπιστήμες, ζ)  η δημιουργία τρισδιάστατου μοντέλου γεωεπιστημονικού ενδιαφέροντος, η) η δημιουργία ψηφιακού γεωεπιστημονικού ειδησεογραφικού καναλιού με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης κ.α. Οι θεματικές που προτείνονται είναι παραπάνω από τις ενότητες ή εργαστήρια που θα υλοποιηθούν με σκοπό να επιλέξουν οι μαθητές και οι μαθήτριες με ποιες από αυτές επιθυμούν να ασχοληθούν. Ακολουθώντας το παραπάνω σκεπτικό μπορούν να προταθούν και να επιλεγούν και άλλες θεματικές. Για την υλοποίηση του Ομίλου θα υπάρξει συνεργασία με φορείς τις Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών κ.α. 

Υπεύθυνος καθηγητής Παράσχου Θεόδωρος



Όμιλος Φυσικής


Σκοπός του Ομίλου Φυσικής είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να καλλιεργήσουν την επιστημονική τους αντίληψη που είναι μια δεξιότητα απαραίτητη για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας. Ο όμιλος αποτελείται από τρεις θεματικές ενότητες. Την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου θα πραγματοποιήσουμε ποσοτική έρευνα για την ηλιακή ενέργεια (η οποία έρευνα περιλαμβάνει συνοπτικά, βιβλιογραφική ανασκόπηση, σχεδιασμό και συμπλήρωση ερωτηματολογίου, συγγραφή / παρουσίαση αποτελεσμάτων).

Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου θα προετοιμαστούμε για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής «Αριστοτέλης».

Τέλος, την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων και τους διαθέσιμους πόρους, είτε θα δημιουργήσουμε βιντεομαθήματα με χρήση προσομοιώσεων, είτε θα κατασκευάσουμε

σεισμογράφο, ή θα σχεδιάσουμε και θα εκτυπώσουμε τρισδιάστατα αντικείμενα.

 

Ο Όμιλος απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες όλων των τάξεων και θα γίνεται σε ένα δίωρο μία φορά την εβδομάδα μετά τη λήξη των μαθημάτων, με προτεινόμενη ημέρα την Πέμπτη.

 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μαρία Ράπτη, ΠΕ04.01.



Όμιλος Δημιουργικής Γραφής μέσω Τέχνης και Ρητορικής 'Θέλει τέχνη η γραφή'


Ο όμιλος απευθύνεται

  • σε όσους/-ες θα ήθελαν να βελτιώσουν τον γραπτό τους λόγο και να ξεδιπλώσουν τη φαντασία τους μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες δημιουργικής γραφής με αφορμή έργα τέχνης και όχι μόνο

  • σε όσους/-ες αγαπούν την τέχνη και θα ήθελαν να ανακαλύψουν και να αποκωδικοποιήσουν τις ιστορίες που ενέπνευσαν σημαντικά έργα τέχνης

  • σε όσους/-ες αγαπούν την ιστορία αλλά και σε όσους/-ες θα ήθελαν να την αγαπήσουν, ανακαλύπτοντας τις ενδιαφέρουσες και λιγότερο γνωστές πτυχές της, όπως αυτές απεικονίζονται σε έργα τέχνης

  • σε όσους/-ες θα ήθελαν να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο και να μιλούν με αυτοπεποίθηση μπροστά σε ακροατήριο

  • σε όσους/-ες θα ήθελαν να εκφραστούν μέσω της slam poetry και να αναδείξουν θέματα που τους απασχολούν και τους προβληματίζουν, καλλιεργώντας παράλληλα διάφορους γραμματισμούς και ενισχύοντας το ενδιαφέρον τους για τη λογοτεχνία μέσω της επαφής τους με τον ποιητικό λόγο

 

Σκοπoί του Ομίλου είναι  

α) να βελτιώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τον γραπτό τους λόγο μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής και τη συμμετοχή τους σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς, β) να γνωρίσουν σημαντικές προσωπικότητες του πνεύματος και της ιστορίας της ελληνορωμαϊκής αρχαιότητας με παιγνιώδη τρόπο μέσα από την απεικόνισή τους σε έργα τέχνης, γ) να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο μέσα από την επαφή με τη ρητορική τέχνη, την προετοιμασία και την προαιρετική συμμετοχή στους ΠΑΓΚΡΗΤΙΟΥΣ ΡΗΤΟΡΙΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ σε αγώνισμα της επιλογής τους (διττοί λόγοι - αυθόρμητος λόγος - εκφραστική ανάγνωση) σε συνεργασία με τον Όμιλο Αγγλικών, δ) να εκφραστούν δημιουργικά για ό,τι τους/τις προβληματίζει, να αποκτήσουν ενσυναίσθηση, να έρθουν σε επαφή με τον ποιητικό λόγο και να καλλιεργήσουν γραμματισμούς μέσω της SLAM POETRY*.

* Πρόκειται για είδος αφηγηματικής ποίησης που σωματοποιείται με στοιχεία περφόρμανς, απαγγέλλεται μπροστά σε ακροατήριο, έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα και κερδίζει ολοένα και περισσότερο το νεανικό κοινό. Η slam poetry μεταφέρει την ποίηση στα νεανικά στέκια, έχοντας στόχο τον αιφνιδιασμό και το «τράνταγμα» των ακροατών/θεατών της. Οι ποιητές/-τριες (slammers) έχουν στη διάθεσή τους 3 λεπτά για να παρουσιάσουν ζωντανά τα ποιήματά τους, χωρίς να τα διαβάζουν από γραπτό κείμενο, συνδυάζοντας την ποιητική τέχνη με την τέχνη της παρουσίασης/παράστασης, ώστε να κερδίσουν το κοινό. [Η εξοικείωση με την ποίηση slam θα επιχειρηθεί ερευνητικά με την καθοδήγηση της κ. Ευαγγελίας Αραβανή, Συμβούλου-Καθηγήτριας στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών "Δημιουργική Γραφή" του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, MEd, PhD, Post-doc, στο γνωστικό αντικείμενο "Διδακτική της Λογοτεχνίας”].

 

Ο Όμιλος απευθύνεται στους μαθητές και στις μαθήτριες και των 3 τάξεων του Γυμνασίου και θα γίνεται σε συνεχόμενο δίωρο μετά τη λήξη των μαθημάτων (14:00-15:30) κάθε Τρίτη ή Πέμπτη ανάλογα με τις προτιμήσεις των μελών.

 

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ελένη Φουντά




Όμιλος Κηπουρικής και Βοτανολογίας 'Κήπον – keep on – σκάπτειν'

Στον Όμιλο αυτό θα επιχειρήσουμε να μυηθούμε στα μυστικά των κήπων, των φυτών και των βοτάνων. Θα φροντίσουμε τους κήπους του σχολείου μας φυτεύοντας νέα φυτά και περιποιώντας τα ήδη υπάρχοντα. Από τη σπορά μέχρι το κλάδεμα και τη συγκομιδή ο δρόμος είναι μακρύς, αλλά και συναρπαστικός. 

Θα μάθουμε να χειριζόμαστε τα εργαλεία του κήπου και θα επιχειρήσουμε ακόμα και εξαιρετικά λεπτές εργασίες, όπως το μπόλιασμα. 

Θα μας μιλήσουν ειδικοί και έμπειροι κηπουροί, ενώ στις εβδομαδιαίες συναντήσεις μας θα γευόμαστε ροφήματα από τον μεγάλο βοτανικό πλούτο της Κρήτης.

Δεν θα λείψουν, φυσικά, και οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και εξορμήσεις.

Ο Όμιλος απευθύνεται στα παιδιά και των τριών τάξεων του Γυμνασίου και θα πραγματοποιείται κάθε Τετάρτη 14:15-15:45

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Χρήστος Φραδέλλος


Όμιλος Γλυπτικής / Πλάθω με σύγχρονα μέσα

 

Στον όμιλο μας θα συνεργαστούμε με το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Χανίων και θα γνωρίσουμε τα γλυπτά που εκτίθενται εκεί  και προέρχονται από τις αρχαίες πόλεις και τα ιερά του νομού μας.

 

Θα μάθουμε τις τεχνικές και τα υλικά και μέσα δημιουργίας τους και, χρησιμοποιώντας το ταλέντο, τις γνώσεις και τη φαντασία μας, θα δημιουργήσουμε τα δικά μας αντίγραφα χρησιμοποιώντας την παραδοσιακή τεχνική χύτευσης αλλά και τις σύγχρονες επαναστατικές μεθόδους, την τριδσιάστατη αποτύπωση και εκτύπωση σε διάφορα σύγχρονα βιώσιμα υλικά (bioplastics).

Προτείνεται η Πέμπτη χωρίς αυτό να είναι δεσμευτικό.

 

Τα δημιουργήματα μας θα εκτεθούν τελικά σε χώρο του Δήμου Χανίων που θα επιλεγεί αργότερα.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Αντώνης Φραντζεσκάκης




Όμιλος Μαθηματικών: «ΤΕΛΙΚΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ»

 

Ο όμιλος απευθύνεται σε μαθητές της Β΄ τάξης.

Σκοπός του ομίλου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν ότι τα μαθηματικά είναι τρόπος σκέψης και κουλτούρα που υπάρχει στην καθημερινότητά τους, να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση τους κα να βελτιώσει

τις δεξιότητές τους στα μαθηματικά, ώστε να πουν… τελικά μου αρέσουν!

 

Στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθούν σύγχρονες διδακτικές μεθοδολογίες και μέσα διδασκαλίας.

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Χανταμπή Αναστασία ΠΕ03








Γυμναστικός Όμιλος 'Για μια θετική στάση απέναντι σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής'

 

Εάν θεωρείτε ότι η υγεία είναι το πολυτιμότερο αγαθό τού ανθρώπου, τότε ελάτε να γνωρίσουμε τι συνιστά έναν υγιεινό τρόπο ζωής και πώς μπορούμε να αποκτήσουμε συνήθειες συμβάλλουσες τόσο στην ψυχική όσο και στη σωματική υγεία. Ο γυμναστικός όμιλος θα μυήσει τους μαθητές σε πρακτικές σύμφωνες με τα πιο πρόσφατα πορίσματα τής αθλητικής επιστήμης και της επιστήμης τής διατροφολογίας. Συγκεκριμένα, οι μαθητές θα μάθουν γιατί και πώς η σωματική άσκηση προστατεύει από εκφυλιστικές νόσους, πώς πρέπει να γυμναζόμαστε για να βελτιώσουμε την φυσική μας κατάσταση και για να αποφεύγουμε τραυματισμούς οφειλόμενους σε λάθος κινήσεις, πώς μπορούμε να φτειάξουμε μόνοι μας ένα ημερήσιο πρόγραμμα γυμναστικής, γιατί οφείλουμε να αποφεύγουμε το αλκοόλ και το κάπνισμα, ποιες μπορεί να είναι οι σωστές διατροφικές συνήθειες, και ποιες τεχνικές χαλάρωσης και διαχείρισης άγχους μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για μια ισορροπημένη καθημερινότητα. Ο όμιλος θα περιλαμβάνει θεωρητική ανάπτυξη των παραπάνω θεμάτων και πρακτικές εφαρμογές. Παροτρύνονται και οι γονείς των ενδιαφερόμενων παιδιών να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τού ομίλου!


Υπεύθυνος καθηγητής Ομίλου: Κωνσταντίνος Κ. Χατούπης B.A., M.Ed., PhD